נעמה וייס מספרת על המפגש שלה עם שלמק'ה גלפרין

יום השואה 2011

אני אמא בחינוך ביתי ,מוצאת עצמי לומדת שיעור מרתק מאדם שצלח לשרוד את השואה וחי בנווה איתן.

שלמה שמו. איש שלום.שלם.

אדם מבוגר שעבר כל כך הרבה בחייו, פגש וראה,חווה וניסה,למד ,עבד,חשב,עשה,הבין
אני עולה לטרמפ שהציע לי, בדרך מ…אל…

מוריד אותי בנדיבותו הישר למקום שאליו הייתי צריכה להגיע אני מייד מבחינה במספר המקועקע על ידו. הוא מספר שחזר הרגע מהרצאה לבני נוער בביה"ס ביפעת

משתף אותי בנדיבותו בסיפורי ההישרדות שלו את השואה סיפור על חגיגת בר המצווה שלו באושוויץ (כשאני בדיוק מתכוננת לבת המצווה של בתי שלי):

כאשר הפרידו אותו מאמו ואחיו, בסלקציה שנעשתה בגטו, דאגה אמו לעתיד : איך יחגוג את בר המצווה שלו.

הרב מציע לתת כל יום צדקה עד למועד בר המצווה. אמו מתמידה ומקפידה במצווה, אך מכיוון שלא ידע מה עלה בגורלה, החליט להפריש גם הוא צדקה בעצמו: בהיותו נער באושוויץ, היה נותן כל יום חתיכה מפרוסת הלחם היחידה שהיתה לו, למישהו אחר שנראה היה לו רעב או חלש במיוחד כך, עד ליום התאריך המדוייק, בו אכל לראשונה פרוסת לחם שלמה. כך חגג את בר המצווה שלו באושוויץ.

איזו גדלות נפש, איזה סיפור עם מסר חזק וברור כל כך על חשיבותה של הנתינה, ערך קיומי לחיים.

אני מודה לשלמה על השיתוף בסיפורים. ומקווה שימשיך במצוות הנתינה לעולם כל עוד רוחו בו מודה על הזכות לקבל, לשמוע את הסיפורים, להתוודע, להכיר.

שלמה אגב התעניין בחינוך הביתי שלנו ושמח לשמוע שיש מי שכן מל את בניו . נדמה היה לו ש"כולם" בחינוך הביתי הם "כאלו" אין "כולם" הסברתי לו. יש אותי ואותך, את ההוא וההיא. כולנו בני אדם שונים ומיוחדים, כל אחד בדרכו ובאמונתו.

אני שמחתי לגלות אדם מבוגר סבלני באופן מרשים לשונות שפוגש סביבו. הוא לא מבין או מתחבר לרוב "מה שקורה שם" בנווה איתן עם קהילת החינוך הביתי, לילדים העירומים וכו'… אבל הוא מקבל, הוא סבלן, מכבד. אדם, בן אנוש שחווה את הצדדים הכי נוראיים שהאנושות הפיקה מעצמה, ויודע כבוד אנושי בסיסי מהו.

תודה

נעמה

מחשבה אחת על “נעמה וייס מספרת על המפגש שלה עם שלמק'ה גלפרין

להשאיר תגובה

